Jag faller med dig

Varför är det så svårt att vara ärlig?
Jag är ingen datahacker eller något sånt, men jag vet hur man kollar upp historik och jag vet hur han fungerar..

Idag kom jag på att han hade beställt något som hette Etaqualone.
Jag frågar "har du något att berätta?"
Han svarar SÅKLART "nej"
När jag börjar fråga lite mer så blir han upprörd och börjar höja rösten.
Det är första tecknet på att han ljuger..

När jag sedan säger "ok, då är det lugt att du visar din hotmail och bevisar för mig att där inte ligger någon skickad order?"
Då svarar han "nej varför skulle jag? Lita på mig istället"
Det är andra tecknet på att han ljuger.
(hade jag varit honom så hade jag visat för att lugna hans oro)

Jag VET att han beställde, jag har mina små knep till att ta reda på det..

Varför inte bara va vara ärlig?
Varför skäller han på mig och påstår att jag försöker kontrollera hans liv?
Gör jag det?
Kontrollerar jag hans liv för att jag vill få reda på om han tar droger?
Har inte jag rätt att få veta vad han tar och om han tar?
Har jag inte rätt att få veta så att jag sedan kan utgå ifrån det?

Varför sviker han hela tiden?
Varför drogar han fast han lovat?
Varför ljuger han?
Varför får jag skyllen för hans missbruk?
Varför säger han att om jag inte "kontrollerat" hans missbruk och hela tiden snokat så hade han inte gjort något?
Om jag släpper kontrollen, slutar han då eller faller han tillbaka till där han va innan?

Han frågar hela tiden, får jag köpa det? får jag testa det? bla bla bla..
SÅKLART SÄGER JAG NEJ!!
Då säger han bara, du kan inte hindra mig..
Nej det har han rätt i. Men varför frågar han då?
Och varför ljuger han sen om vad han tagit/köpt..?

Jag satt och funderade idag..
Är jag dömd?
Är jag dömd till att antingen leva i ett destruktivt förhållande eller ensam?
Vad gör jag för fel?
Ja jag vet att jag är alldeles för snäll och att jag borde stuckit för längesen, men jag slutar ju aldrig att hoppas!
Det sägs att hoppet är det sista som överger en..
Och det stämmer nog. För jag känner mig helt tom. Men hoppet finns där!

Vad hoppas jag på?
Att han ska komma hem en dag och vara helt ren och ointresserad av droger?
Att han ska fria till mig, att vi ska gifta oss på en vit sandstrand i Thailand och älska hela natten lång?
Att vi ska köpa ett mysigt hus på landet och få barn?
Är det Villa volvo vovve jag hoppas på?

Men förlåt att jag bryr mig, förlåt att jag lägger näsan i blöt, förlåt så in i helvete att jag älskar dig mer än jag någonsin älskat mig själv..

Kanske ska jag släppa taget om mitt kontrollbehov och bara låta dig knarka?
Eller förlåt, enligt dig så är ju inte DXM, fenazepan, Etaqualone, mephedron och allt vad det heter knark, För det är ju inte narkotikaklassat ÄN!!!

Jag är så rädd.. Jag är så fruktansvärt rädd..
En vacker dag ligger han där, helt kall.. Och då kommer jag undra vad jag gjorde för fel..
Varför jag inte kunde rädda honom och varför jag inte satte stopp mycket tidigare.

Har funderat på att få honom LVM:ad eller LTP:ad, men det är svårt..
Mycket svårt..

Gud du har väl barnen kär? Men ser du den som liten är..?

Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker definituvt att du ska lvm:a honom.. hade jag gjort det med min pojkvän så hade han levt idag.. tvivla inte på dig själv, gör det som du vet är rätt!

2009-05-29 @ 08:48:18
Postat av: Lenita

Hej! Kom hit genom en blogg, genom en blogg.. ja du förstår, jag ska senare ta och läsa. Har själv levt med en missbrukare, så detta ska jag läsa vidare sen.

mvh lenita

Postat av: johanna

Varför får jag skyllen för hans missbruk?



Han mår skit och han vill inte må skit själv är en av anledningarna han trycker ner dig psykiskt fast antar han började med det för lääänge sedan börjar dom oftast med i början sen när dom har en fast så kan dom oftast göra vad fan dom vill ed en för då är man redan fast du behöver hjälp mycket hjälp för att komma därifrån.. min undran är, vart är din pojk?

2011-01-27 @ 20:19:08
URL: http://www.gren82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0